Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

19 November 2015

Pendengar Setia

Assalamualaikum,

Hai,


Saat entri ini ditulis, telinga aku tengah dicucuk dengan earphone dan lagi memutarkan lagu Aizat - Pergi.

Hmm,

Aku jenis yang suka dengar masalah orang. No! I'm not busybody. It just, aku lebih suka mendengar dari meluahkan. Sebab aku akan rasa kekok dan tak selesa bila orang tahu apa yang aku rasa melainkan rasa gembira.

Bila orang mula meluahkan, I'm just say, "I'm all ears, dude." Serious talk! 

Sebab aku berpegang dengan satu ayat,

"Sesungguhnya di saat kawan susah. Satu senyuman yang tulus lebih berharga daripada sejuta kata yang tak ada guna."

Jadi sebab itu aku diam. Sebab aku lagi suka manusia itu meluahkan segalanya pada aku, dan aku akan jadi pendengar yang setia.

Aku baik bukan?

2 comments:

Everyone growing up by making a mistake.