Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

4 January 2016

Tagged Questions

Assalamualaikum heya,


Terima kasih diucapkan kepada blogger Shikin Razali dan Mrs. Naa sebab tag aku dalam 'Tagged Questions' ni. Huihui, bukan senang nak kena tag ni ekoran jumlah blogger yang terlalu ramai.

Dan maaflah sebab mengambil masa hampir setahun jugak nak menjawab soalannya. Entahlah, aku asyik terlupa je pasal benda ni. *Banyak makan semut agaknya*



So that's it, question from Shikin Razali.

1- Kenalkan diri awak

    - Err, don’t really know how to describe about myself but,
            - Saya Johorean.
            - Umur 19
            - Suka buat hal sendiri
            - Suka baking, tak suka cooking
            - Suka makan, tak pandai masak
            - Suka menulis, tak suka bersuara.


2- Apakah kenangan yang masih belum luput dari ingatan awak?
    Kenangan bila pernah jatuh tangga masa tingkatan dua. Depan ramai orang pulak tuh. Heh, tapi mungkin orang tahu yang waktu tu baru lepas hujan dan keadaan tangga yang licin. Lepastu buat muka tak ada apa-apa dan blah walaupun tangan dah sakit tahap nak menjerit.



3- Pencapaian yang terbaik dalam kehidupan awak?
    Dapat Dean’s List dalam Diploma in semester 1. Horeyy!



4- Antara beruang panda, kucing, hamster dan arnab, mana satu pilihan awak? Kenapa?
    err, tak suka semua. Heh. Sebab aku takut haiwan berbulu lah. Sobs sobs.




5- Pendapat awak tentang jurnal saya?
    banyak ilmu yang sy dapat, tapi tuh pun tak sempat korek habis lagi. Hewhewhew



6- Warna kegemaran awak
    Biru dengan Hitam.



7- Apakah genre buku kegemaran awak dan kenapa awak suka genre tersebut?
    Genre thriller and horror. Sebab bosan dengan cerita romantik walaupun minat Korean Drama. Kah!

  
8- Siapakah idola awak dalam kehidupan?
    Hmm, Siti Nurhaliza, mungkin. Ohh, I should put there, Datin Seri Dato’ Siti Nurhaliza. Fuh nama!


9- Siapakah blogger yang paling awak suka dan kenapa?
    Entah lah, sebab semua blogger aku suka. Dan aku tak suka dikriminasi dalam pemilihan blogger yang aku suka. Cehwah, hahaa!



10- Tempat percutian idaman awak?
      Australia! Ehh, tak nak tanye kenapa ke? Hahaa.



Thus, question from Mrs. Naa pulak..

1) Tell a little bit about yourself.
    - Suka tidur peluk bantal – suka berangan – suka minta izin dulu baru stalk orang – suka anak orang – suka cakap sensorang.



2) What an advantage of being a blogger ? Explain your reason.
    Advantage? Heh, kelebihan dia dapat kenal dengan bermacam jenis manusia. Dan boleh tahu pelbagai ragam manusia dalam dunia ni.



3) What disadvantage of being a blogger ? Explain your reason.
    Kekurangannya pula, selalu buatkan aku terlupa nak siapkan assignment aku on the spot. heh



4) If you had a chance to go a trip, which country you want to visit?
    Negara Eropah! Err, South Korean also. hehee



5) Eating or sleeping. Which one do you prefer?
    Err, weh serius aku tak tahu nak pilih yang mana. Lama juga aku ambil masa nak jawab soalan ni. Kah! Tapikan, aku prefer sleeping. Ehh tak, eating. Ehh, ahh! Lantaklah.



6) Phone or laptop. Which one do you prefer?
    Laptop! Skrin dia besar. Puas kalau nak stalk crush. Ehh?



7) The most person you admire ? Why ?
     Entahlah. Banyak sungguhlah manusia yang aku admire ni. Haih,



8) Do you love your blog?
    Perfectly love.



9) What is your hobbies ?
     Dengar lagu. Joget-joget.



10) What is the best present you get on your birthday?
      Birthday aku tak pernah dapat hadiah. Sobs sobs, tapi yang paling aku suka bila classmate aku datang rumah aku reramai dan suprisekan for my birthday last-last year. Never forget it.

Dah habis. Terima kasih sekali lagi sebab tag. Hehee peace!

3 comments:

  1. Wasalam dan Assalamualaikum kembali...hihi terima kasih sebab sudi jawab soalan akak, actually takde dateline pun, ianya cuma atas kesudian blogger yang ditagged saja, nak jawab, syukur, tak jawab no sweat, takde hal...hihi..anyway best of luck to your life sis... =D

    ReplyDelete
  2. Jom g korea sama sama :p

    ReplyDelete

Everyone growing up by making a mistake.