Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

22 May 2016

I love You



Dah lama dia menderita
Dah lama dia tahan
Dia pendam
Pendam
dan terus pendam.

Hati dia sakit
Jiwa dia mati
Raganya goyah
Saat itu aku hanya mampu mengeluh saja melihatnya

Aku tidak tahu apa-apa
Kerana aku bukan ditempatnya
Kerana aku bukan dirinya
Kerana aku bukan dia.

Dia sakit
Dalamannya sakit
Tapi harus berlagak yang dia bahagia
Bahagia dengan orang yang dia sayang
Bahagia dan terus bahagia
Bahagia menyembunyi luka.

Sehingga kini
dia masih lagi terus memendam
Tapi sampai satu saat
bilamana dia sudah sakit memendam
bilamana dia sudah mengenal siksa memendam
Saat itulah yang sangat berharga untuk aku

Kerana saat itu,
aku, kami dan kita seharusnya membuka telinga
membuka hati mendengar segala ceritanya

Saat dia sudah penat memendam itulah
Saat yang seharusnya aku
mendengar segalanya
kisah duka dalam hidupnya

Walaupun dia redha dengan ketentuanNya
Pasti satu saat,
sakit itu akan tetap muncul
Muncul kembali merembeskan mutiara jernih
di pipi
Mutiara jernih yang sangat berharga.

Sayang,
Mohon bertabah,
Kerana dalam al-Quran ada mengatakan,
Allah does not burden a soul beyond that it can bear. [Surah al-Baqarah verse 286]


P/s : its for someone. Someone yang seharusnya terus bertabah, kerana aku, kami dan kita sentiasa ada untuknya. Seseorang yang dah lama menderita. Seseorang yang.. well, dont know how to describe about someone that I love so much. Everything about her indah-indah belaka.

Guys, doakan semoga segalanya dipermudahkan.

Nak menangis, lol.

1 comment:

  1. Jom sertai giveaway kami. Ada hadiah menarik untuk dimenangi. http://alyasygsanda.blogspot.my/2016/05/giveaway-nalmr-blog-featuring-sassyrose.html

    ReplyDelete

Everyone growing up by making a mistake.